onsdag 15 juni 2011

Krukväxt/Huonekasvi/Houseplant/ 3, May 2011




Paradisträd/Penningträd. Crassula ovata. Ursprung: Sydafrika
Rahapuu. Crassula ovata. Alkuperä: Etelä-Afrikka
Jade plant/Money Tree. Crassula ovata. Origin: South Africa




”Lyckoträdet som min mormor kallade växten (penningträd) fick jag av min mormor Ragnhild från Lappfjärd. Den har följt med i mitt liv sådär ca 20 år.



När jag bodde i Sverige och nu här i Korpo. Min äldsta son är nu 19 år så de är näst intill lika gamla plantan och han.”

Donator: Pia Rousku-Hellgren, Korpo

”Onnenpuun, kuten isoäitini kasvia (rahapuu) kutsui, sain isoäidiltäni Ragnhildiltä Kasvi on kulkenut mukanani noin 20 vuotta, kun vielä asuin Ruotsissa ja sitten täällä Korppoossa. Vanhin poikani on nyt 19-vuotias, joten hän ja kasvi ovat lähes yhtä vanhoja.”

Lahjoittaja: Pia Rousku-Hellgren, Korppoo

“My granmother, Ragnhild from Lappfjärd, gave me this plant. She called it (Money Tree) the Tree of Luck. I have had it for 20 years now, already when I lived in Sweden and now here in Korpo. My eldest son is about 19 years old now so he and the plant are about the same age. “

Donator: Pia Rousku-Hellgren, Korpo



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar